התוכן הוא המלך

מתוך קורס קידום אורגני - שיעור מספר 6

אל תוצאות הקידום האורגני ניתן להיחשף במנוע החיפוש של גוגל מיד לאחר התוצאות הממומנות, כאשר אלו ׳שילמו׳ לגוגל כסף, זאת במטרה להופיע בעמודים הראשונים. התוצאות שאחריהן ברוב המקרים ׳משלמות׳ לחברות הקידום האורגני. הקידום האורגני, בשונה מהקידום הממומן נחשב לתהליך מתמשך ולוקח זמן להגיע לעמודים הראשונים.

הקידום האורגני מורכב משני פרמטרים כאשר הראשון הוא קידום אוף סייט. מה שמאפיין את אותו קידום הם בעיקר כל אותם התכנים אשר מקדמים את האתר אך אינם נמצאים בו באופן ישיר. הפרמטר השני הוא קידום און סייט. זה חפוף לאתר עצמו באופן ישיר ופה אנו מתייחסים לשיפור וייעול התוכן של האתר עצמו החל מכותרות האתר ועד התוכן שנמצא בתוך האתר. תוכן שמביא איתו ערך מוסף הוא תוכן שמקדם את האתר וזה מוכח במחקרים. בנוסף, ההקפדה על תוכן טרי, איכותי, מקורי היא אחת ההנחיות העיקריות של גוגל זאת במטרה לתרום לקידומו של האתר במנוע החיפוש החשוב ביותר ברשת האינטרנט.

בוודאי כבר נתקלתם במושג ״התוכן הוא המלך״, משפט שבהחלט מייצג את חשיבותו הרבה של התוכן בתוך האתר. גוגל שמה דגש על נוחות הגולש והערך המוסף שהוא מקבל מחווית הגלישה בכל אתר. מכיון, והדבר החשוב ביותר לגוגל הוא הגולשים שלה, היא מקפידה שהתכנים בדפי האתרים יהיו איכותיים. אם בעבר בכדי לקבוע את הדירוג במנוע, האלגוריתם של גוגל שם דגש בעיקר על קידום האוף סייט, בתוספת פרמטרים נבחרים מהאון סייט כגון צפיפות מילות המפתח, היום אין כך פני הדברים.

אחד הדברים שיותר חשובים לגוגל היום הוא איכות התוכן. שינוי ניכר נוסף בא לידי ביטוי, על ידי הוספה של פרמטרים חדשים. אם בעבר היינו מתייחסים אך ורק לצפיפות מילות המפתח בתוכן האתר, כיום גוגל בודק האם לתוכן יש ערך מוסף עבור הגולש.

מאמר או תוכן המוטמעים באתר העוסקים אך ורק בצפיפות מילות המפתח של האתר, ולא מספקים חווית קריאה או ערך מוסף לגולש שקורא אותו, פוגעים בנקודות הדירוג, על ידי גוגל עצמו.

לסיכום, ככל שהתכנים שתעלו לאתר או לבלוג שבבעלותכם יהיו מעניינים, ממגנטים, מושכים ויעסקו בנושא האתר שלכם בצורה עניינית, אלה יהיו שווים יותר בפני גוגל.





כל הזכויות שמורות © 2015