חקר מילות מפתח – קידום אורגני

מתוך קורס קידום אורגני - שיעור מספר 2

חקר מילות המפתח הוא תהליך קריטי וחשוב בקידום האורגני של האתר שלנו, ועל פיו בעצם נוכל לקבוע עם אילו מילים אנחנו עתידים לקדם את האתר אותו אנו בונים.

כאשר נגיע לפגישה הראשונה עם החברה או עם האדם אשר יקדמו בפועל את האתר שלנו, הפעילות הראשונה שנעשה עם מקדם האתרים, זאת לאחר שנסגור על חוזה הוא חקר של מילות המפתח. אמנם אנחנו לא אלה שנבצע את המחקר עצמו, אך בהחלט נהיה בעלי תפקיד חשוב ונעזור למקדם להבין את הענף בו אנו פועלים ואילו מילות מפתח אנשים יחפשו על מנת להגיע לאתר שלנו.

התהליך אותו נבצע הוא למעשה סוג של הדמיה בה אנו ״נכנסים״ לראשו של גולש ומנסים לחשוב מה הוא בעצם עתיד לחפש בשורת החיפוש של גוגל, זאת במטרה להיחשף לאתר שלנו. המטרה הסופית שלנו תתחלק לשתיים. מצד אחד נרצה להגיע למילים או ביטויים שהגולשים מחפשים באחוזים גבוהים יחסית, אך מצד שני נעדיף לבחור בסופו של דבר בביטויים שהתחרות עליהם לא מאוד גדולה, זאת במטרה ליצור בידול שיווקי. למשל אם אנחנו משרד תיווך אולי במקום דירות להשכרה נבחר לקדם את הבטוי דירות להשכרה בתל אביב או דירות להשכרה במרכז.

על המקדם לבחור בקפידה את המילים אותן נבחר לקדם, זאת בהתאמה לכמויות החיפושים שגולשים מבצעים למילים הללו, מן הסתם השאיפה שלנו תמיד תהיה להגיע לעמוד הראשון בצורה מהירה ואפקטיבית ולכן עלינו לבצע חקר מילים איכותי.

העיסוק בתחום מילות מפתח איננו מונע בחירה של ביטויים עם יותר משתי מילים כפי שהדגמנו קודם לכן על דירות להשכרה במרכז למשל, במיוחד אם כפי שציינו אתרים רבים אחרים מתחרים על ביטוי דומה בעל שתי מילים.

לאחרונה פרסמה גוגל מדריך לבחירת מילות מפתח לקידום האתר שלכם, שם ניתן לתכנן, לבחור ולקדם מילות מפתח לאחר שערכנו חקר מקיף בנושא.





כל הזכויות שמורות © 2015