קידום ממומן ppc / cpm מה זה?

מתוך קורס קידום ממומן - שיעור מספר 3

קידום ממומן מגיע אלינו במספר תצורות על ידי גוגל, כאשר על כל שיטה אנו משלמים בצורה מעט שונה. למשל על כל קליק של גולש, על כל חשיפה בפני גולש או על כל פעולה שהתבצעה על ידי גולש, אנו מקבלים מגוגל תוצר פרסומי אחר בכל אחת מהשיטות. אחת השיטות היותר פופולאריות בקרב המפרסמים הפונים אל גוגל היא שיטת ה-PPC שאלו הם ראשי תיבות של PAY PER CLICK או בשמה השני של השיטה CPC שהם ראשי תיבות של COST PER CLICK.

כשמה כן היא, השיטה פועלת באמצעות פעולה פשוטה דרכה אנו משלמים לגוגל עבור הקליקים שלוחצים הגולשים על המודעה אותה בחרנו לפרסם. המודעה הפרסומית עצמה תופיע כמובן כתוצאה ממילות המפתח אותן הגדרנו למנוע החיפוש שמפרסם אותנו. כאשר הגולש מחפש אתרים תוך שימוש באותן מילות חיפוש, המודעה אוטומטית תופיע בתוצאות הקידום הממומן, שהן התוצאות הראשונות שגוגל נותן לגולש.

שיטה זו מתאימה לחברה אשר רוצה ליצור חשיפה מהירה בתקופת זמן קצרה ואין לה זמן להמתין עד שתוצאות הקידום האורגני יניבו פירות. בנוסף, שיטת הקידום הממומן מתאימה גם לחברות להן מוצר המכונה מוצר ״מכה״. כלומר, אירוע, חברה או מוצר הזקוקים לחשיפה עונתית כמו לדוגמא אומן שמגיע מחו״ל להופעה חד פעמית בארץ. המפיק שדואג להגעה של אותו אומן מעוניין למכור את הכרטיסים, ולכן זקוק לקידום מסוג זה – לטווח קצר בלבד. אחד היתרונות של קידום מסוג זה הוא שהחברה יכולה להפסיק את הקמפיין הזה בכל רגע בו תהיה מעוניינת ובכך היא שולטת על הפרסום.

שיטת ה-CPM שהיא ראשי תיבות COST PER MILE היא מעט שונה ובה מנוע החיפוש או הגוף המפרסם גובה תשלום מהחברה המפרסמת על פי מספר החשיפות שהחברה או הפרסומת של החברה קיבלה באתר, כאשר מצד האתר העלות מחושבת פר אלף חשיפות. שיטת ה-CPM מתאימה לחברה אשר מעוניינת לחשוף את עצמה לקהל הגולשים בצורה מהירה, יעילה וזולה.





כל הזכויות שמורות © 2015