קישורים חיצוניים אל תוך האתר

מתוך קורס קידום אורגני - שיעור מספר 3

אחד הדברים שעליו נקבל מגוגל נקודות דירוג רבות הם קישורים מאתרים חיצוניים לתוך האתר שלנו.

קישורים חיצוניים הם קישורים אשר יובילו את הגולש לתוך האתר שלנו מאתר אחר שהוא אינו האתר שלנו. פורומים, דפים מרשתות חברתיות, אתרים העוסקים בתחום מקביל לשלנו או אתרים איתם אנו מבצעים שיתופי פעולה הן דרכים לקבל קישורים חיצוניים איכותיים לאתר אותו אנו מנסים לקדם בגוגל.

גוגל מעריכה מאוד קישורים חיצוניים, זאת משום שקישורים מסוג זה בעצם מהווים המלצה לאתר או לחברה על ידי צד שלישי

ברגע שבו גוגל פוגשת קישור חיצוני לאתר שלנו באתר אחר היא נותנת לאתר שלנו נקודות זכות שמעלות את הדירוג של האתר בגוגל בדרך אל הדף הראשון. ככל שאנו רואים יותר ויותר קישורים חיצוניים לאתר שלנו באתרים אחרים גוגל תעריך את האתר שלנו ותראה בו אתר איכותי. יחד עם זאת, כמות הקישורים חייבת להיות הגיונית וזו גם הסיבה שלא תמיד קישורים חיצוניים מטיבים עם האתר ולעיתים הם אף יכולים לפגוע בו ובקידום שלו.

למשל אם נשתול בפורום מסויים תגובה עם קישור לאתר שלנו בשיחה אשר לא קשורה לתוכן האתר הדבר יפגע בדירוג שלנו וגוגל תתייחס לזה בתור קישור לא טוב.

דוגמא לסיטוציה בה גוגל לא מעריכה קישור חיצוני: אם אנחנו חברת ייעוץ נדל"ן ובחרנו למקם קישור שבלחיצה שלו, הגולש יגיע לאתר שלנו, אך הקישור מופיע בפורום של עריכת דין בשיחה העוסקת בנושא גירושין, הדבר עלול בסופו של דבר לפגוע בקידום שלנו.

מצד שני, אם נקפיד להוציא קישור לאתר שלנו בשיחות אשר עוסקות בתחום בו האתר עוסק ותמיד נקפיד לחפיפה מלאה בין השניים, הדבר ימצא חן בעיני גוגל והיא תתייחס לאותם קישורים בתור קישורים איכותיים, דבר אשר יעלה את הדירוג שלנו בגוגל.





כל הזכויות שמורות © 2015