אוף סייט מהו?

מתוך קורס קידום אורגני - שיעור מספר 7

קידום אתרים אורגני הוא אחד האמצעים הקריטיים היום לשיווק נכון, היות וכולנו רוצים להיות נוכחים בעמוד התוצאות הראשון בגוגל. כאשר אנחנו מחפשים שירות, מוצר עסק או חברה בשוק שאנו פועלים, לרוב המקום הראשון אליו נפנה לקבלת מידע הוא גוגל. הקידום האורגני נחלק לשני חלקים. הראשון נקרא קידום און סייט, והוא כולל את כל מה שקשור באופטימיזציית תוכן של תוך האתר.
קידום און סייט מתחיל בכותרת האתר, וכותרת המשנה שלנו בגוגל, ממשיך בכותרות מתאימות לכל עמוד באתר ועריכת תכנים בהתאם למילות המפתח שקבענו באתר. תחום מעט פחות מוכר לנו כאשר אנחנו עוסקים בקידום אתרים, הוא קידום אוף סייט והוא בעצם קשור לכל מה שקורה מחוץ לאתר אך בהחלט עוזר לנו לקדם אותו.
מה שגוגל בודקת בעצם, זה את כמות הפעמים שמופיע אזכור ולינק לאתר שלנו, כאשר אם ניקח לדוגמא פורום של עורכי דין בו הופיע אזכור לאתר החברה שלנו בשילוב עם הלינק, דבר אשר יעלה את הדירוג שלנו בגוגל.
יחד עם זאת, דירוג האתר יתחזק במידה ויהיו הרבה קישורים כאלו, וככל שהפורום נחשב יותר, והתנועה בו ערה, כך גם יעלה הדירוג של האתר בעמודי החיפוש של גוגל.
חשוב לציין כי האלגוריתם החכם של גוגל, יודע לזהות מתי עובדים עליו ואם נתחיל לפזר לינקים לאתר שלנו בצורה שאיננה מחושבת, אנחנו עלולים לפגוע בדירוג הגבוה. לכן, בכדי להימנע מפגיעה בדירוג על ידי קידום אוף סייט לקוי, עלינו לדאוג כי הקישורים שאנחנו שמים לאתר שלנו נמצאים בפורומים רלוונטיים, לדוגמא אם אנחנו מקדמים אתר של עורכי דין, מומלץ שלא פרסם לינק של האתר בפורום של רכבים יד שנייה. שני סוגי הקידומים חייבים להתבצע תוך חשיבה מקדימה על אסטרטגיה הגיונית, זאת בכדי שפעולות הקידום יניבו תוצאות ולא יפגעו בנו.