בחירת תקציב יומי – קידום מומן

מתוך קורס קידום ממומן - שיעור מספר 4

בשונה מקידום אורגני, בקידום ממומן אנחנו מגדירים תקציב פרסום מראש. מה זה אומר בעצם?. בקידום ממומן או פרסום ממומן אנו קובעים תקציב על פי הסכום אותו אנו רוצים להשקיע בחודש עבור הפרסום של המודעה שלנו. ככה אנו יודעים בדיוק כמה אנחנו משקיעים ולא חורגים מהסכום אותו הגדרנו לעצמנו. הגדרת הסכום פועלת על פי תקציב יומי, כלומר התקציב היומי מוגדר על פי כמות ההקלקות שגולשים עושים במטרה להיכנס לאתר שלכם. התקציב החודשי מחולק פר יום. בכל רגע נתון אתם יכולים לשנות ולעדכן את התקציב שלכם. חשוב לציין, כי ככל שלעסק שלכם יש יותר תחרות בשוק ומילות החיפוש הרלוונטיות לו נחשבות פופולאריות, כך התקציב החודשי שלכם, יגדל.

כמה עולה הקלקה?

מחיר הקלקה משתנה על פי התחום בו האתר שלכם פועל ועל פי הביטויים אותם בחרתם לקדם. ממוצע של מחיר לקליק יכול לנוע בין שקל אחד ועל ל-110 שקלים. כאמור, ככל שהעסק תחרותי יותר, כך המחיר לקליק עולה. בכל פעם שגולש מחפש מילת מפתח הרלוונטית לחיפוש שלכם ובוחר להקליק על המודעה הפרסומית שתוביל אותו ישירות לאתר, אתם משלמים כסף. אין זה משנה אם הגולש בחר להישאר באתר, בחר להשאיר את הפרטים שלו, לבצע רכישה או לצאת מהאתר שלכם תוך 5 שניות, ברגע שבוצעה הקלקה התשלום מתבצע. מנגד, אם אין הקלקות, אתם לא משלמים. ככל שהתקציב יותר גבוה פר קליק, כך למודעה שלכם יש יותר כוח והיא תעבור למיקום איכותי יותר במנוע החיפוש. חשוב לעקוב אחרי כמות ההקלקות, זאת משום שברגע שהתקציב שהקצבתם למודעה מסתיים, עליכם למלא אותו אחרת המודעה נעלמת תוך זמן קצר.