מבנה נכון של תוכן האתר

מתוך קורס קידום אורגני - שיעור מספר 8

אחד הפרמטרים החשובים ביותר כאשר אנו פונים לבנות או לשדרג או אתר אינטרנט קיים שלנו הוא המבנה של האתר. גוגל שמה דגש על המבנה, זאת משום שאכפת לה מהגולש, מהנוחות אותה הוא מקבל תוך כדי הגלישה ומחוויית המשתמש המאפיינת את האתר.

אז נכון כי מבנה אופטימלי לאתר שלנו, עם קטגוריות ברורות שכל אחת מהן היא קישור המדגיש את מילות המפתח ואת נושא האתר יזכו אותנו בניקוד אצל גוגל, דבר שיעלה את הדירוג של האתר שלנו. יחד עם זאת, חשוב לוודא שחוויית הגלישה מאופיינת בכך שהכל ברור ונוח למשתמש וזה הדבר הראשון שעומד במבחן כאשר אנחנו בונים אתר אינטרנט.

מבנה נכון של אתר אינטרנט – מהו?

רצוי שהתפריט הראשי ובו ההיררכיות של האתר יופיעו בכל דף מדפי האתר שלנו, כאשר הגישה בו לדף הבית תהיה קלה ונוחה מכל דף בו נהיה נוכחים. על הכותרות כאמור, להכיל את נושא האתר ומילות המפתח שלו, למשל אם אנחנו חברה אשר מוכרת מזון לבעלי חיים אז קטגוריה אחת תהיה מזון לכלבים וממנה תצא תת קטגוריה של מזון לכלבים עם בעיות בריאותיות, מזון לכלבים בוגרים, מזון לגורים ועוד.

יחד עם זאת, עלינו לוודא שכל קישור באתר אכן עובד ומפנה אותנו לדף הרלוונטי באתר, כאשר בנוסף עלינו לדאוג כי האתר יהיה מעודכן בתוכן איכותי, טרי ומקורי.

לרוב חברות הקידום ידאגו לבנות לאתר האינטרנט שלכם דף בית עם סרטון או מצגת פלאש מפוצצת אך הדבר החשוב ביותר בדף זה, הוא הופעה של טקסט אותו מנוע החיפוש יקרא וימצא בו את מילות המפתח של האתר.