מה זה משפך תנועה ולמה צריך אותו
מתוך קורס קידום בפייסבוק - שיעור מספר 6הכלי שנלמד עליו היום נקרא משפך תנועה, הוא כלי מאד יעיל למנהלי ובעלי אתרים שרוצים להפיק את המיטב מהגולשים באתר שלהם ומקמפיינים הממומנים שהם משקיעים בהם כל כך הרבה כסף וזמן ברחבי הרשת.
מה זה בכלל משפך תנועה?
אז קודם נתחיל בהסבר מדויק מהו בכלל משפך תנועה וכיצד הוא עובד כדי לעשות סדר בגולשים באתר ולהציב מטרות ויעדים ברורים.
אוקי אז משפך תנועה הוא למעשה סוג של תזרים שמשווקי אתרים, מנהלי אתרים ובעלי אתרים בונים לאתר שלהם בטרם הם מתחילים כל פעולת שיווק כזו או אחרת, המטרה של בניית התזרים הזה שנקרא משפך תנועה הוא לייעל את ביצועי השיווק הממומן בעיקר, להציב מטרות על קהל יעד ולכוון אותו צעד, צעד בדרך להמרה באתר בין אם זו רכישה לבין אם זו השארת פרטים או הרשמה.
מחקר שבוצע על גולשים קבע כי גולש ממוצע יצפה בעמוד או מוצר מסוים לפחות 7 פעמים לפני שיבצע המרה בעיקר אם מדובר על רכישה, לכן על המפרסמים לבנות מעין דרך (או משפך) עבור אותו לקוח מהרגע הראשון שדרכיהם נפגשו ועד לרגע בו הם מקווים כי הגולש יבצע רכישה או המרה אחרת.
כאמור המשפך מתאר כל צעד וצעד שמתוכנן לגולש מהרגע בו הוא נקטף ברשת (פוגש בפרסום הממומן בפייסבוק או בגוגל) ועד הרגע בו הוא מצבע את ההמרה. בתחילת המשפך על המשווק לבנות צעדים ראשוניים בוני אמון ויוצרי עניין כדי שהגולשים שפוגשים בפרסום מצד אחד יסתקרנו ומצד שני יתחילו לצבור אמון בחברה שמפרסמת, הצעדים הבאים אמורים להיות כבר יותר אגרסיביים לקראת ביצוע המרה, יכול להיות שיופעל על הגולש פרסום רימרקטינג בו מודעות מטעם המשווק יופיעו לו מול העיניים בכל מיני אתרים אחרים שהוא גולש בהם עם המוצר שהוא התעניין בו והצעת הנחה עם פג תוקף כדי לזרז אותו לרכוש.