קידום אורגני המבוא

מתוך קורס קידום אורגני - שיעור מספר 1

אין בכלל ספק כי בשנים האחרונות קידום אתרים הפך לאחד המקצועות המבוקשים, לאור הרצון של החברות להופיע בעמוד הראשון בגוגל, היות וכאשר אנו מחפשים נושא מסויים בגוגל, מעטות הפעמים בהן נמשיך לחפש אתרים מעבר לעמוד הראשון. התוצאה היא שכולם שואפים להיות נוכחים בעמוד הראשון ובהכרח להישאר שם. שאיפה זו ניתן להגשים אך ורק באמצעות קידום אתרים אורגני. חלק מקידום זה בא לידי ביטוי בהטמעה של תוכן איכותי ורלוונטי לאתר, הופעה בפורומים רלוונטיים לתחום בו העסק שלכם שוחה, בעוד שכל לינק לאתר שתשאירו במקום רלוונטי יזכה אתכם בנקודות זכות אצל גוגל. בנוסף, פעולות כמו סרטוני הדרכה, שיווק ברשתות חברתיות והתאמה של האתר למובייל גם הם יעלו את הסיכויים של האתר להתקדם בין הדפים של גוגל.

מכאן בעצם נולד כל תחום המכונה בשפה האינטרנטית -SEO ראשי תיבות של Search Engine Optimization.

תפקיד אנשי ה-SEO הוא לבצע את כל הפעולות אותן ציינו באתר שלכם ולראות שהוא מותאם בצורה המיטבית לאלגוריתם של גוגל, בעזרתו גוגל קובע את הדירוג של האתר במנוע החיפוש.

בעבר היו מקדמי האתרים משתמשים בשיטת ה-On Site כאשר שיטה זו בעצם עזרה לאתרים ל״רמות״ את מנועי החיפוש. מה זה אומר?. האתרים הוסיפו תכנים לנתוני המטא של האתר, דבר שעזר להם להופיע בתוצאות חיפוש שונות מהתחום בו האתר המקודם עוסק, כאשר גם שיטת ה-Off Site שהייתה פופולארית בעבר, עסקה במציאת קישורים לאתר החברה. זאת על ידי מנוע החיפוש. אך ככל שהמנוע היה מוצא יותר קישורים הוא היה מפקפק באמינותם.

כפי שציינו, קידום אורגני הוא אלמנט חיוני ודרוש כיום לכל חברה הנמצאת באינטרנט. מעבר לעובדה שהלקוחות נוטים שלא לדפדף מעבר לעמוד הראשון, הם גם נוטים שלא לסמוך יותר מידי על תוצאות הקידום הממומן וישנם מומחים הטוענים כי מעל 90% מהלקוחות יעדיפו את תוצאות הקידום האורגני על פני הממומן ולכן נוכחות בעמוד הראשון של התוצאות של גוגל היא קריטית וחשובה.