קידום ממומן בגוגל

מתוך קורס קידום ממומן - שיעור מספר 1

כאשר אנו מבצעים חיפוש במנוע החיפוש הפופולארי ביותר גוגל אנו מקבלים שני סוגים של תוצאות. הסוג הראשון נקרא קישורים ממומנים או בשפה האינטרנטית של גוגל Google Adwords. בחלק מהמקרים התוצאות הממומנות יופיעו בצדו של הדף ולעתים מעל לתוצאות מהסוג השני המקודמות באופן אורגני. ההבדל בין שני סוגי התוצאות הוא שאת הקישורים הממומנים אנו מוצאים עקב תשלום שהועבר לגוגל למטרות פרסום. כל קליק שמקבל הקישור דרך הגולשים, עולה למפרסם כסף. ככל שמילות המפתח נחשבות נפוצות יותר, כך התשלום יהיה גבוה יותר. לעומת זאת, התוצאות האורגניות הגיעו למקומן בדף על פי קטגוריות איכות שונות, אותן גוגל קובעת ומחליטה מראש. הן שיטת הקידום האורגני והן הממומנת מעלה את החשיפה של האתר ושתיהן מטרתן להוביל לתנועה בתוך האתר ולהנעה לפעולה של גולשים.

 

איך מבצעים קידום ממומן בגוגל?

למעשה כל אחד עם קצת ידע בסיסי יכול לפתוח חשבון Google Adwords ולהזין את נוסח המודעה הפרסומית על פי מילות המפתח אותן הוא מגדיר בראש. כל מה שצריך הוא אמצעי תשלום. יש טכניקות ומאפיינים רבים המרכיבים את המערכת, ולכן אם אין לכם שום ניסיון בתחום, אולי בכל זאת מומלץ לכם להיעזר בבעל מקצוע. הבדל נוסף וחשוב לא פחות בין הקידום האורגני לממומן הוא שבאמצעות קידום ממומן אפשר להגיע לעמודים הראשונים תוך זמן קצר יחסית בעוד הקידום האורגני הוא תהליך ארוך ומתמשך הדורש סבלנות, התמדה וביצוע מגוון פעולות שונות. יחד עם זאת, למרות שאחוזי הגלישה דרך התוצאות הממומנות גבוהים באופן יחסי, מחקרים מראים כי גולשים נוטים לסמוך על התוצאות האורגניות ולכן רוב הגולשים בוחרים בהן. למרות נתון זה, לקידום ממומן יש את היתרונות שלו הכוללים בין השאר גמישות בבחירת הביטויים והיכולת לנסח את המודעה על פי המאפיינים שאתם בוחרים. בנוסף, בקידום ממומן בשונה מקידום אורגני אין התחייבות כספית לטווח ארוך ובכל רגע נתון ניתן להפסיק את הפרסום בגוגל.