שיווק ממומן בפייסבוק
מתוך קורס קידום בפייסבוק - שיעור מספר 1אם עד לא מזמן רשתות חברתיות והגדולה שביניהן היא כמובן פייסבוק, היו למעשה חלק מפלטפורמה לקשרים חברתיים בלבד כמו שיחות בין אנשים, שיתופי תמונות, היום זה כבר ממש לא ככה.
בעקבות מספר רב של פרופילים, פייסבוק תפסה תאוצה שבעקבותיה החלו להיחשף לרשת החברתית גורמים שונים שאינם שם רק למטרות חברות ויצירת קשרים. מפרסמים ומשווקים רבים החלו לצוץ ולהבין את הכוח הטמון ברשת זאת כחלק מכלל האצבע הקובע כי היכן שנמצאים הלקוחות הפוטנציאליים שם ימצאו המשווקים.
לכן, חברות רבות החלו לפתוח לעצמן דפי פייסבוק עסקיים ולנצל את הכוח האדיר של הרשת החברתית על מנת להיות בקשר יום יומי עם קהל הלקוחות שלהם. בדרך זו אותן חברות החלו לנסות לספח אליהן לקוחות פוטנציאליים נוספים זאת על ידי שימוש בתחרויות, מבצעים והשקות.
בעקבות כך השתנה הייעוד של פייסבוק עבור אותן חברות מרשת חברתית לפלטפורמה שיווקית ופרסומית שבעקבותיה הגיעו גם שדרוגים מבחינת פייסבוק בעצמה.
בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים שמחזיקים בדפי פייסבוק עסקיים מבינים כי תכנים שאינם מקודמים זוכים לפחות חשיפה. פייסבוק הבינה את הכוח האדיר שהיא מביאה איתה ולכן החלה לייצר כסף מהפלטפורמה שהיא עצמה יצרה, שהוא בעצם מעגל גדול של לקוחות קיימים ופוטנציאליים.
אז כפי שציינו, פוסטים אשר לא מקודמים זוכים לפחות חשיפה בעוד שחברות אשר מקדמות דפים בפייסבוק משתמשות בכלים כמו BOOST POST . כלי החושף את הפוסט או התמונה שהחברה פרסמה ליותר ויותר אנשים. בנוסף, כלים כמו ה – ADS MANAGER, אשר כל מפרסם היה שמח להשתמש בו, ומה שביכולתו לעשות הוא לפלח את הפוסט או הפרסום שאנו מפרסמים בפני קהלים שונים על בסיס נתונים כמו מין, גיל, אזור מגורים וכדומה. כלי ה- ADS MANAGER מאפשר לנו לפנות לקהל יעד ספציפי על פי המוצר אותו אנו משווקים. זו הסיבה שבצד הדף בעמוד הפייסבוק האישי שלנו, אנו נתקלים בפרסומות של מוצרים או שירותים שונים. כאלה אשר אותם חיפשנו בעבר ברשת האינטרנט או מוצרים שעל פי פילוח השוק של פייסבוק שאותה דרשה החברה המפרסמת, מה שהופך את הפרסום בפייסבוק ליעיל יותר ומדויק יותר.